מדריך מלא לאפשרויות פרסום ממוקד בגוגל

מאמר זה סוקר את האפשרויות הנרחבות של פרסום ממוקד בגוגל, ואת האופן בו ניתן להשתמש באפשרויות השונות על מנת ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים. בעולם הפרסום בתשלום לקליק, קיימות אפשרויות מיקוד רבות ושונות, שכל אחת מהן מיועדת ליצירת שיטה ייחודית למפרסמים להגיע לקהל היעד שלהם.

באמצעות פלטפורמות כמו Microsoft Ads, Google Ads ושיטות אחרות, מומחי קידום אתרים מעבירים פרסומים ממוקדמים למשתמשים, על סמך התנהגות החיפוש שלהם, התכנים שהם צופים בהם, התנהגויות מוצגות, ושיטות אחרות שמותאמות ליצירת קמפיינים של פרסום ממוקד בגוגל.

מדריך זה מציג את מגוון האפשרויות השונות שאפשר לבחור בהן כדי להשיג תוצאות מוצלחות ממסע פרסום ממוקד בגוגל, שיטות השיווק מחדש (רימרקטינג), והאופן בו ניתן להשתמש בשיטות אלו על מנת ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים.

הצגת תוצאות לחיפושים ממוקדמים

קמפיינים של פרסום ממוקד בגוגל הם אסטרטגיות עוצמתיות למשווקים, שמאפשרות הגעה למשתמשים כאשר הם מחפשים מידע באופן פעיל.

באמצעות הצגת מודעה בדף התוצאות של גוגל, ניתן לענות על שאילתת המשתמשים ולהשפיע עליהם לבצע רכישה. אז איך מופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל? על ידי הצעת מחיר למילות מפתח.

שימוש נכון במילות מפתח

מילות מפתח הן ביטויים שמפרסמים משתמשים בהם כדי לספר לגוגל באילו ביטויים אתם רוצים להופיע. כשמשתמש מקליד בגוגל “נעליים אדומות”, למשל, גוגל תסרוק את האתר שלכם כדי לראות אם יש לכם את מילת המפתח הזו. אם כן, אתם יכולים להופיע בתוצאות החיפוש לשאילתה. אם לא, המודעה שלכם לא תוצג.

הנה כמה גורמים רבים אחרים שמשפיעים על הצגת המודעות בשאילתה מסוימת, כגון סוגי התאמה של מילות מפתח.

פרסום ממוקד בגוגל באמצעות מודעות דינמיות 

השיטה השנייה של פרסום ממוקד בגוגל נקראת מודעות חיפוש דינמיות. קמפיינים אלו חדשים יחסית בתחום התשלום לפי קליק (PPC), והם רחוקים ממיקוד לפי מילות מפתח. במקום לספק לגוגל רשימת מילות מפתח, אתם מספקים לה את האתר שלכם והסורקים יתאימו לשאילתות משתמשים שקשורות לתוכן האתר שלכם.

ניתן לאפשר לגוגל לסרוק את כל הדפים, כמה עמודים, או לציין רשימות עמודים שניתן לבחון, אבל כל שירותי פרסום ממוקד בגוגל נקבעים על פי התוכן באתר שלכם.

מודעות דינמיות שמיועדות לגוגל הן כלים נהדרים כשהמטרה היא להרחיב את טווח ההגעה של מסעות הפרסום הנוכחיים שלכם לחיפושים מכיוון שמטרתן לסייע למפרסמים להתאים לשאילתות רלוונטיות שעדיין לא הוצעו להן הצעות מחיר.

התאמת לסוגי הקהלים השונים

במעגל פרסום ממוקד בגוגל, יש קהל שמחפש תשובות לשאלות שהוא מקליד. קיימים סוגים שונים של קהלים שניתן לכוון אליהם את המודעות בתוצאות החיפוש, החל מרימרקטינג, דרך שוק מסוים ועד אירועי חיים, שיכולים לסייע בצמצום ההתמקדות שלכם בחיפושים.

באמצעות הוספת קהל לקמפיין פרסום ממוקד בגוגל, ניתן למקד את המודעות רק למשתמשים שמחפשים מילות מפתח שאליהן אתם ממקדים, בהתאמה לקהל מסוים.

באמצעות שכבות קהל אלה, ניתן ליצור חוויה מותאמת אישית לרשימת משתמשים זו לעומת כל המשתמשים האחרים, על ידי יצירת קמפיין פרסום נפרד, התאמת תוכן המודעה, הגדרת הצעות מחיר חדשות, וכן הלאה.

פרסום ממוקד בגוגל בשיטת תצוגת המודעה

פרסום ממוקד בגוגל זמין באפשרויות מיקוד שונות, אבל מתבצע בעיקר בשתי קטגוריות עיקריות: תוכן וקהל. מיקוד לפי הקשר פירושו שאפשרויות המיקוד שלכם מתמקדות בתוכן הדף או האתר. בבחירת מיקוד לפי הקשר, אתם מציינים לגוגל שאתם מעוניינים להופיע באתרים שמכילים תכנים רלוונטיים עבורכם.

בבחירת מיקוד לקהל, אתם מציינים לגוגל שאתם מעוניינים להופיע בפני אנשים שמציגים את ההתנהגויות שזיהיתם כחשובות, ללא קשר לתכנים שהם צופים בהם.

מיקוד לפי מיקום

פרסום ממוקד בגוגל לפי מיקום הוא המיקוד הצר ביותר. בשיטה זו, מפרסמים מספקים לגוגל רשימת אתרים ספציפיים שהם רוצים שהמודעות שלהם יופיעו בהם. על מנת שהמודעה שלכם תוצג, האתר שלכם צריך להצטרף לרשת המודעות של גוגל, AdSense.

מיקוד לפי מילות מפתח

מילות מפתח הן אפשרויות נוספות של פרסום ממוקד בגוגל, לרשת המודעות של גוגל, אבל הן פועלות באופן שונה משיטת החיפוש. בשיטה זו, מילות המפתח אינן משמשות בסוגי התאמה, ובסופו של דבר מתפקדות כמו התאמה רחבה בחיפוש.

מפרסמים מספקים לגוגל רשימת מילות מפתח, וגוגל מחפשת תכנים שמתאימים למילות המפתח, ואז מציגה מודעות בתכנים אלו.

פרסום ממוקד בגוגל לפי נושאים

לשיטת פרסום ממוקד בגוגל לפי מיקום יש את הטווח הרחב ביותר של יעדי ההקשר. בשיטה זו, מפרסמים בוחרים נושאים מתוך רשימה שגוגל יצרה, שמקבצים אתרים ומיקומים שמתאימים לנושאים שונים.

קיימות קטגוריות רבות ברמה גבוהה, רובן עם מספר קטגוריות משנה שיסייעו לכם למצוא בדיוק את סוג התוכן שאתם מעוניינים להציג לידו. כך, למשל בשיטת מיקוד לפי דמוגרפיה מפורטת ניתן להציב מודעות פרסום בפני המשתמשים על סמך מידע שגוגל מעריכה או חושפת אודותיהם, כמו מצב הורי, מצב משפחתי, רמת השכלה ומעמד של בעלות על בתים.

מיקוד לפי תחומי העניין של הקהל

לקהלים שיש להם תחומי עניין משותפים, יש את הטווח הרחב ביותר של פרסום ממוקד בגוגל. במקור, הם מיועדים לחקות את קהלי הטלוויזיה. רשימות אלו הן קבוצות של אנשים שעשויה להיות להם זיקה לתעשייה מסוימת או לתחומים מסוימים כמו “מכשירי יופי” או “חובבי רשתות חברתיות”.

השימוש בקהלים אלו באופן הטוב ביותר מתבצע כשמנסים להגיע לקבוצה גדולה מאוד של אנשים, לצורך מאמצים כמו מיתוג או קריאות לפעולה ברמה גבוהה.

בדומה להתאמת פרסום ממוקד בגוגל בהתאמה אישית לכוונות הקהלים השונים, ניתן גם ליצור רשימות תחומי עניין מותאמים אישית משלכם על ידי הוספת מילות מפתח וכתובות אתרים ליצירת נושאים מותאמים אישית.

© 2020 כל הזכויות שמורות