כתיבה של מאמרים עיתונאיים

מאמרים עיתונאיים 

כותב תוכן נדרש לא אחת להכין מאמרים עיתונאיים עבור עיתון פרינט, אתר אינטרנט חדשותי או עבור אחד העיתונאים. כותב התוכן אינו עיתונאי, אך עליו להתאים את סגנון הכתיבה שלו ואת אופן ההתבטאות שלו לצורת החשיבה של העיתונאי הספציפי ולגישה שלו לנושאים מסוימים, כמו עניינים מדיניים, פוליטיים או צבאיים. כדי לבצע את העבודה הזו באופן מקצועי יש לבצע את ההכנה הנדרשת. בשלב ראשון על כותב התוכן לקרוא כמה מאמרים של העיתונאי הספציפי כדי להבין את האג’נדה שלו ואת דפוסי החשיבה בתחום העיתונאי שאותו הוא מסקר בדרך כלל.

כותב התוכן חייב להיכנס לנעליו של העיתונאי הספציפי כמו לדוגמה עמית סגל אשר הוא פרשן בכיר של ערוץ הטלוויזיה 12 וגם של העיתון ידיעות אחרונות. עליו לקרוא כמה מאמרים אחרונים שכתב העיתונאי בעצמו, להבין את הדעות שהוא מביע ולהמשיך בקו זה כאשר הוא כותב מאמרים עיתונאיים. ברוב המקרים די קשה לכתוב מאמרים מסוג זה ורק לאחר שכותב התוכן משוכנע שהוא יכול לכתוב על פי דרך החשיבה של העיתונאי, הוא יכתוב את המאמר המושלם.

מאמרים עיתונאיים בנושאים שונים 

כל כותב תוכן מקבל הזמנות לכתיבת מאמרים עיתונאיים בתחומים שונים. באופן טבעי יש כאלו שהם קלים יותר וכאלו שהם קשים יותר. מי שעוסק רבות בתחום התחבורה, יכול לסקר בקלות רכב חדש שהתחילו לייבא לישראל. הוא מקבל מהיבואן נתונים טכניים על הרכב החדש, מוזמן לנסיעת מבחן ברכב ומכאן קל מאד לכתוב מאמרים עיתונאיים על הטרנד החדש של המכוניות היפניות שמגיעות לישראל.

כתיבת מאמרים על פי קהל היעד 

יש מאמרים מורכבים אשר קשורים בדעות של לקוחות על נושאים שונים, כמו לדוגמה על יוקר המחיה או על עליית מחירים שהייתה לאחרונה. במקרים הללו כותב התוכן יבדוק מחקרים שפורסמו ברשת בנושא זה, ירשום לעצמו את הנתונים האקוטיים כמו שמות של רשתות שיווק, אחוזים של עליית המחירים, דוגמאות למוצר שעלה מחיר מסוים וכעת מחירו עלה לדוגמה ב – % 8. 

כשמדובר על נושאים כלכליים יש להכין מאמרים עיתונאיים שהמידע בהם הוא מדויק ואין בו סטייה של מילימטר. בתום הכתיבה כותב התוכן יבדוק שוב את הנתונים שהוא כתב ויוודא שהם נכונים, אין בהם טעות במידע ולא טעות אנוש בהקלדה, שיכולה לשנות לחלוטין את התמונה. 

היתרונות של מאמרים עבור אתרי האינטרנט השונים 

כותב תוכן מומחה אשר נבחר להכין כתבות מחקר מקיפות עבור אתר אינטרנט, מקדיש לכך זמן רב ומגיש את המאמר ללקוח רק כשהוא בטוח שהכול תקין. לקוחות רבים מעניקים לכותב התוכן קרדיט ולכן שמו מופיע בראש הכתבה או בסיומה. 

מתן הקרדיט הוא נושא חשוב עבור אנשי התוכן כיוון שדבר זה מגביר את המוניטין שלהם. בדרך זו לקוחות חדשים ייחשפו לשם של כותב התוכן ויפנו אליו בעת הצורך.

© 2020 כל הזכויות שמורות