טכניקות יעילות לקידום אתרים ב-2021

קידום אתרים בשנת 2021 שונה באופן מהותי מהפרקטיקות שאנו מכירים מהשנים הקודמות, יש טרנדים חדשים ומתקדמים יותר בתחום ה-SEO וחשוב להכיר את הטכניקות החדשות והיעילות כדי להבטיח דירוג גבוה בדפי תוצאות החיפוש. חברת Google ממשיכה לשחרר עדכוני ליבה המשפיעים מיד על דירוג האתרים, ומי שלא מיישם טכניקות חדשות לקידום אתרים עלול למצוא את האתר שלו יורד בדירוג  ומגיע לעמוד השני, השלישי וכד’. 

דפי תוצאות החיפוש של גוגל עוברים שינויים רבים בשנים האחרונות, ועדכוני הליבה האחרונים שנעשו ב-2021 שינו פעם נוספת את מראה ומבנה ה-SERP (Search Engine Results Page). אם תשאלו מקדמי אתרים מהו המבנה של ה-SERP רובם יגידו לכם שהדף מחולק לשני חלקים, חלק עליון עם 4-3 תוצאות ממומנות ומתחתיו התוצאות האורגניות.

למעשה, דף תוצאות החיפוש עבר שינוי משמעותי בשנה האחרונה, גוגל שינתה את תצוגת דפי תוצאות החיפוש, והשינויים המהותיים ביותר הם:

  • תשובות לשאלות נפוצות – בגוגל יודעים שהגולשים ברשת עצלנים ומעדיפים לקבל מענה מהיר לשאלות שלהם. חיפושים רבים בגוגל הם בצורה של שאלה, לדוגמה כמה עולה השכרת רכב ליום? מה מזג האוויר באילת? ולאחר עדכוני הליבה גוגל מציג תשובה מהירה ורלוונטית, לרוב עם קרדיט לאתר ממנו נלקחה התשובה.  
  • סניפט ותוצאת אפס – בגוגל מגבירים את השימוש בסניפט, כלומר קטעים מומלצים המוצגים בראש הדף לאחר שהגולש מחפשה תשובה לשאלה מסוימת. השאיפה של מקדמי האתרים ב-2021 היא להגיע לתוצאת אפס, כלומר לסניפט, וכדי להגיע לקטע המומלץ בדף תוצאות החיפוש יש להכין ולהעלות לרשת תכנים מעמיקים ומקוריים, בהם מענה לשאלה הנפוצה עם כותרת 1H או 2H בפורמט של שאלה.
  • פאנל ידע – תוסף SERP חדש יחסית השואב מידע משירות גוגל לעסק שלי, המידע המוצג כולל פרטים על המותג ונתונים ספציפיים על העסק.
  • מקומות קרובים – גולשים המחפשים מידע על עסק קרוב מקבלים בדף תוצאות החיפוש המלצות על עסקים קרובים נוספים, המידע מוצג מתחת לתוצאות הממומנות ומעל התוצאות האורגיות, לכן עסקים הנמצאים בחלונית זו זוכים לחשיפה רחבה ולשיעור הקלקות גבוה.

מקדמי אתרים חייבים להכיר את המבנה החדש של ה-SERP על מנת לבצע התאמות באתרים ובתכנים שהם מקדמים. מי שעוקב אחר טרנדים חדשים בתחום קידום האתרים בעולם יכול להיערך מראש לקראת השינויים בגוגל ישראל מאחר ואלו מתבצעים זמן מה לאחר השינוי בגוגל העולמי.

מתמקדים בקידום אתרים עם אפס הקלקות

ללא ספק זהו אחד השינויים הבולטים בתחום ה-SEO לשנת 2021. החל ב-2019 המומחים של גוגל התחילו להבחין בתופעה חדשה בה הגולשים אינם מקליקים על תוצאות החיפוש. ב-2019 50.3% מהגולשים לא הקליקו על תוצאות החיפוש שהם קיבלו, יש לכך סיבות שונות, ובחברת גוגל הבינו כי הגולשים מקבלים מידע רלוונטי כבר בדף התוצאות הראשון ללא צורך להקליק ולגלוש לאתרים כדי לקבל מידע נוסף. 

לכן, בגוגל שינו את המדיניות שלהם לגבי ה-SERP ועדכוני הליבה האחרונים ב-2020 ובמיוחד ב-2021 הוכיחו כי גוגל שמה דגש על מידע רלוונטי ואיכותי בעמוד הראשון, לכן מבנה הדף השתנה וכיום יש בו מידע עשיר ויותר ויזואלי.

מקדמי אתרים ב-2021 חייבים לשים לב לשינויים אלו ולבצע התאמות בקוד, במבנה ובעיצוב האתר, בתכנים ובשיטות ה-SEO שלהם. ב-2021 המטרה היא להופיע במיקום גבוה בתוצאות האורגניות אך יש ליישם אסטרטגיית SEO לתוצאות אפס על ידי אופטימיזציה נכונה ומעמיקה בהתאם לשינויים ב-SERP.

אופטימיזציה לתכנים הקיימים

הבדל משמעותי נוסף בין קידום אתרים ב-2021 לבין טכניקות הקידום בשנים החולפות. בשנים האחרונות היה מקובל בעולם ה-SEO להעלות תכנים חדשים, וכמה שיותר, לאתרים אותם מקדמים. ב-2021 המומחים ממליצים להשקיע ב-60% תכנים חדשים ומקוריים וב-40% בעדכון התכנים הקיימים. 

כאשר מבצעים אופטימיזציה נכונה לתכנים הקיימים באתר הלקוח ומוסיפים טקסט מקורי ועדכני, תשובות לשאלות נפוצות, מידע רלוונטי נוסף שעשוי לעניין את הגולשים, עדכון טבלאות ונתונים סטטיסטיים בתוכן ועוד, ניתן לראות תוך זמן קצר כי התוכן שעבר עיבוי ועריכה מחדש זוכה לחשיפה גדולה ומהירה, לעיתים זוכים לשיעור הקלקות כפול מהממוצע.

לכן, ב-2021 כדאי לנטר תכנים שכבר נסרקו על ידי הזחלן של גוגל, עדיף לחפש תכנים המופיעים בעמוד השני, וכדאי לערוך את התכנים ולעבות אותם עם מידע עשיר ועדכני, לשלב ביטויי מפתח פופולריים ולהוציא קישורים פנימיים לעמודים נוספים באתר המקודם.

להתמקד בקישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים

בעבר הלא רחוק מקדמי האתרים השקיעו לא מעט זמן ומשאבים בבניית מערך קישורים חיצוניים, הטכניקה הייתה יעילה זמן רב, אך ב-2021 גוגל ביצעה כמה עדכוני ליבה ששינו את כללי המשחק. לאחר שחרור עדכוני הליבה בחודשים האחרונים גילו רבים ממקדמי האתרים כי האתרים נפלו משמעותית בדירוג, ובמקרים רבים הסיבה לכך טמונה בעדכון שנעשה בנושא הקישורים החיצוניים.

ב-2021 הפוקוס של מקדמי האתרים חייב להיות בקישורים חיצוניים רק מאתרים סמכותיים ורלוונטיים לאתר המקודם. מומלץ להכין גיליון אקסל עם רשימת כל הקישורים החיצוניים ולנהל מעקב שוטף אחר התנועה והלידים המגיעים מהם. כדאי להסיר קישורים הפוגעים בקידום אורגני של האתר, למחוק קישורים שבורים ולהוסיף רק קישורים לאתרים הנחשבים כאמינים וסמכותיים בעיני האלגוריתם של גוגל. אגב, אפשר לבדוק מה המתחרים שלכם עשו כדי לבדוק מאילו אתרים כדאי לכם לקבל קישור.

להעלות תכנים ארוכים ועשירים במידע

בגוגל ממשיכים לאהוב תוכן איכותי, וכמה שיותר, וב-2021 הטרנד החדש בתחום ה-SEO הוא להעלות תכנים ארוכים יותר עם מידע עדכני, מקורי ועשיר. אם עד לפני שנה מקדמי אתרים הסתפקו בתכנים קצרים לצורך קידום אורגני, בדרך כלל תכנים הכוללים 400-300 מילה, ב-2021  חשוב לייצר ולהפיץ תכנים ארוכים של 1000-600 מילה לפחות.

בחברת גוגל מעוניינים בתכנים המספקים ערך ומידע חשוב לגולשים ולא בתכנים הנכתבים רק למטרת קידום אורגני. עדכוני הליבה האחרונים כוללים שדרוג של האלגוריתם וכעת הוא מסוגל לדרג את התכנים באופן מיטבי, ותכנים המזוהים כתוכן שנוצר למטרות SEO זוכים לדירוג נמוך.

בתכנים הארוכים כדאי לשלב בצורה טבעית את מילות המפתח הנפוצות ביותר ובנוסף מומלץ לשלב ביטויי זנב ארוך. אמנם, ביטויי זנב ארוך זוכים לפחות חיפושים בגוגל, אך במקרים מסוימים דווקא הם יקפיצו את דירוג האתר המקודם לאחד מ-5 המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש.

התוכן הארוך חייב להיות מקורי ואיכותי, יש להקפיד על כותרת ראשית הכוללת לפחות מילת מפתח אחת, וחשוב להוסיף כותרות משנה, חלקן בשילוב עם ביטויי מפתח נוספים. 

להכין תכנים איכותיים יותר בהשוואה למתחרים

כפי שציינו בפסקה הקודמת, בגוגל מעוניינים בתכנים איכותיים המספקים ערך מוסף לגולשים. ב-2021 יש להכין תכנים ארוכים ואיכותיים יותר לעומת התכנים של המתחרים. אגב, המטרה של גוגל היא לשפר את כל סוגי התכנים, לא רק תכנים כתובים (טקסטים) אלא גם תכני וידאו, תמונות, קול ועוד.

בגוגל מחפשים דפים ותכנים עם EAT גבוה. בעדכוני הליבה האחרונים ניתן לכך דגש רב, ומקדמי אתרים חייבים להתייחס לכך בהתאם. מדד ה-EAT מאפשר למקדמי האתרים לבדוק מה באמת מתרחש בקרביים של האלגוריתם במנוע החיפוש של גוגל, ולאחר הפרסום ב-2018 של מסמך ההנחיות לקבוצת המעריכים האנושיים של החברה, חשוב ליישם פתרונות לצורך שיפור מדד ה-EAT.

מדד ה-EAT מייצג שלושה נושאים עיקריים: 

  • Expertise – מומחיות.
  • Authoritativeness – סמכותיות.
  • Trustworthiness – אמינות.

המדד משקף עד כמה גוגל מאמין וסומך על האתר מבחינת מידע, תכנים ותשובות לגולשים. כדי לקבל דירוג EAT גבוה יותר, מקדמי האתרים חייבים ליישם טכניקות חדשות בשנת 2021 ולהעלות תכנים שנכתבו על ידי כותבים מיומנים, תוך הדגשת הרקע של הכותב המומחה, ציון מקורות מידע הנחשבים כאמינים, הבלטת המומחיות של הכותב והבלטת נושא האבטחה באתר.  

חיפוש קולי

קידום אתרים ב-2021 כולל גם התאמת האתר לאופציית חיפוש הקולי. לפי נתוני חברת גוגל וחברות אחרות עולה כי השימוש בחיפוש הקולי גובר משנה לשנה, וגולשים רבים מעדיפים לחפש מידע באינטרנט באמצעות אופציה זו. חשוב לזכור כי רבים מהגולשים רגילים להשתמש בקולם כדי להפעיל מערכות בית חכם, לתקשר עם העוזר של גוגל וכמובן עם אלקסה, וגם הפודקאסטים הפכו לטרנד חם ברשת.

לכן, מומלץ לשדרג את התכנים באתר המקודם, להעלות תכנים חדשים לאחר אופטימיזציה והכנה לחיפוש קולי, לדוגמה פסקאות קצרות בלבד של 5-3 שורות, הוספת כותרות משנה, שימוש בתבליטים ורשימות, ויש לכתוב תוכן עשיר ובעל ערך לגולשים.

בשורה התחתונה, קידום אתרים ב-2021 עובר לא מעט שינויים לעומת השנים הקודמות, ומומלץ למקדמי האתרים ללמוד טכניקות חדשות, לעקוב אחר עדכוני הליבה והשינוי בדירוג האתרים, ליישם פרקטיקות חדשות  ולהתמקד בין היתר בקידום אתרים עם אפס הקלקות.

© 2020 כל הזכויות שמורות