דגשים בכתיבת מסמך משפטי

מסמך משפטי 

בחירה של כותב תוכן עבור הכנה של מאמרים משפטיים היא בחירה מקצועית של המזמין. רוב כותבי התוכן אינם משפטנים או עורכי דין, עם זאת רבים מהם כותבים מאמרים משפטיים עבור עורכי דין ועבור אתרי אינטרנט אשר עוסקים בנושאים משפטיים. מי שזקוק לאיש תוכן עבור תחום ייחודי זה מבקש מקולגות המלצות על אנשי תוכן שכתבו עבורם בנישה זו ושהם מיומנים. בנוסף לכך חשוב לראות כמה מאמרים מקצועיים שנכתבו על ידי אדם זה בתחום משפטי כמו גירושים או חוזים, כדי להתרשם מסגנון הכתיבה, רהיטות הכתיבה ואופן העברת הפאן המקצועי, כאשר הוא מכין מסמך משפטי.

על כתפיהם של כותבי התוכן בנישה זו יש אחריות רבה כיוון שהם מבצעים מחקר מקיף על נושא המאמר, מבינים היטב את התוכן ורק לאחר מכם את כותבים מסמכים משפטיים כמו לדוגמה הסברים על התהליך של הסכם ממון . מכיוון שגולשים יקראו מאמר זה הוא חייב להיות מדויק, נכון וחד משמעי. עם הזמן כותבי התוכן אשר מתמקצעים בתחום זה מפתחים ידע רב בסיווגים השונים של תחומי המשפט ולכן לאורך השנים הרבה יותר קל להם לכתוב את הידע שכבר קיים בראשם. הם בוחנים מדי פעם ברשת מחקרים חדשים או פסקי דין, כדי להוסיף נופך נוסף לידע שלהם ובמיוחד להוסיף פסקי דין חדשים שמהווים תקדים. 

איך ניגשים להכנת מסמך משפטי 

כאשר כותב תוכן מקצועי מקבל עבודה להכין מסמך משפטי, הוא בוחן את הנושא לעומק, רושם לעצמו ראשי פרקים ואת עיקרי הדברים. יש שורות שהוא יקרא שוב ושוב כדי להבין את הנושא באופן מוחלט. נושאים משפטיים רבים מכילים דקויות ולכן עליו להיות מאד ערני ורק כשהוא בטוח בעצמו הוא יתחיל לכתוב את המאמר בהתאם לנקודות שהוא כתב לעצמו. 

בדיקת הנתונים שוב ושוב 

אם במהלך הכתיבה הוא לא בטוח במשפט מסוים שהוא כתב, הוא מסתכל וקורא שוב כדי להיות בטוח. בתום כתיבת המאמר הוא מבצע עריכה והגהה ושם את עצמו במקום הגולש, כדי לוודא שכאשר הוא יקרא מסמך משפטי, הוא יבין את כל המאמר באופן מושלם.

הכנת כמה מאמרים משפטיים בנישה ספציפית 

לא אחת נדרש כותב תוכן לכתוב כמה מאמרים בנושאים שנושקים זה לזה וכולם שייכים תחת מטריה אחת, כמו לדוגמה נושאים הקשורים לעורך דין אשר עוסק בענייני משפחה. כך הוא כותב על נושא צוואות, ירושות, עיזבונות, צו קיום צוואה, צו קיום ירושה ועוד. מדובר בנושא מפותל ובעת הכנת מסמך משפטי יש לכלול בו את המידע המדויק מתוך חוק הירושה ולהתעכב על מקרים שונים תוך חשיפת והדגשת ההבדלים הדקים ביניהם. 

במקרים רבים מידע שהופיע במאמר על הירושה, יופיע גם במאמר של הפקת צו ירושה או עיקול של כספי ירושה. כותב התוכן מתייחס לכל מאמר בפני עצמו ומוסיף את המידע המקיף, כיוון שהגולש קורא מאמר זה בלבד. 

© 2020 כל הזכויות שמורות