איך לקבל השראה לכתיבת מאמרים חדשים?

בניגוד לתפיסה הרווחת, כתיבה היא לא רק כישרון, אלא גם ובעיקר מקצוע. כמו בכל מקצוע, גם במקצוע הכתיבה נתקל הכותב הטיפוסי באתגרים רבים עימם הוא אמור להתמודד על מנת להפיק את התוצר המבוקש וכמו בכל מקצוע, גם במקצוע הכתיבה, יכולת ההתמודדות הזאת תלויה מאוד בארגז הכלים המקצועיים שעומד לרשות הכותב. מציאות פשוטה זו נכונה כאשר עוסקים בתהליך הכתיבה של ספרים חדשים, מאמרים וכתבות והיא נכונה גם כאשר עוסקים בנושא הכל כך חשוב בתחום זה – השראת כתיבה.

השראת כתיבה – מהיכן היא באה?

אז בניגוד לתפיסה הרומנטית לפיה מגיעה ההשראה לכתיבה מעולמות של רוח ומוזות, בפועל מדובר בפרקטיקה שלכותב המקצועי ישנה השפעה רבה ואפילו שליטה עליה. במרבית המקרים, אובדן השראה הוא תוצאה של עייפות נפשית ומנטאלית או של הסחות דעת, הנגרמות לנו ממציאות חיינו. אובדן השראה הוא משמעותי הרבה יותר כאשר מדובר בכתיבה של ספרים חדשים, אבל יכול להוות בעיה משמעותית גם עבור כותב מקצועי המתפרנס מכתיבת מאמרים, קצרים או ארוכים ככל שיהיו. אז ברמה הכללית, כדי להבטיח את קיומה של השראת כתיבה, חשוב לוודא שאתם בסטייט אוף מיינד המתאים, שאינכם סובלים מעייפות מנטאלית ושאתם לא נותנים להסחות הדעת מסביב לחדור אל מצע הכתיבה שלכם. אם זהו המצב, קחו לכם כמה ימי חופשה, נסו להחליף אווירה או אפילו צאו לבילוי – הכי חשוב להתנתק מעט ולתת לראש לנוח.

אבל זה לגמרי לא הכל… יש עוד

אחרי שהבטחתם לעצמכם את “המוזה” או השקט הנפשי, אתם חייבים גם לצייד את עצמכם בכלים מקצועיים לכתיבה ובידע מקצועי בתחום עליו אתם כותבים, דבר שנכון במיוחד בתחום כתיבת המאמרים. פעמים רבות אנחנו לא מצליחים אפילו לכתוב את השורה הראשונה, פשוט מכיוון שאין לנו מספיק ידע בנושא הכתיבה שלנו. במקרים אלה כדאי לחפש מאמרים בתחום, לקרוא, לרכוש כמה נקודות כתיבה ואולי להיחשף לאנקדוטות מעניינות שיפתחו את הסכר עבורכם. לימוד הנושא מהווה מרכיב מכריע בהשגת השראת כתיבה ובמרבית הפעמים בהן אתם לא מצליחים לנוע קדימה עם הכתיבה בקצב הרגיל, זה נובע מהיעדר ידע מקצועי בנושא, אותו תוכלו להשלים כאמור, באמצעות קריאה ולימוד שלו.

רכישת כלים מקצועיים בתחום הכתיבה

אם הסיטואציה של היעדר השראה חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה, גבוהה מדי, זה אומר שכנראה אתם נעדרים את הכלים המקצועיים הנדרשים לכותב המקצועי וכדאי אולי לשקול להצטרף לקורס כתיבה מקצועית. כלי כתיבה, ואין הכוונה פה לעט או עיפרון, הם כלים שמאפשרים לכם לבטא את המחשבות שלכם ביתר קלות, ביתר בהירות ובצורה יצירתית יותר, אבל בראש ובראשונה מספקים לכם כלים אלה מתודולוגיה מסודרת לכתיבת ספרים חדשים וכמובן מאמרים. מתודולוגיה הוא כלי העבודה החשוב ביותר כמעט בכל מקצוע וכך נכון גם למקצוע הכתיבה. כשהכתיבה מתבצעת על פי כללים סדורים, הכללים האלה יכולים להחזיר אתכם לתלם כשהשראת הכתיבה לא ממש מסיימת – פתיחת מאמר עם חמשת הממים, פסקה ראשונה להצגת הבעיה, פסקה שניה להצגת האלטרנטיבות, כל אלה הם כללים שיכולים לסייע לכם במצבים של היעדר השראת כתיבה, ממש כמו כלים ספרותיים כמו אנלוגיה, מטאפורה, ניגוד, הפתעה וכן הלאה, אותם יהיה עליכם ללמוד ולהכיר. המון בהצלחה והמון בהשראה.

© 2020 כל הזכויות שמורות