איך לכתוב מאמר בתחום המשפטים בצורה נכונה?

תחום המשפטים נחשב לאחד התחומים היותר רגישים ומורכבים לכתיבה, ולפני שניגש לכתוב מאמר בנושא כלשהו בתחום הזה, חשוב שנדע להקפיד על מספר כללי ברזל, למען כתיבה נכונה ומדויקת יותר. במדריך שלפניכם ניתן מספר עצות לגישה נכונה של כתיבה בתחום זה – החל מההחלטה על נושא, ועד להעברת המסר בסיום.

החלטה על נושא למאמר

השלב הראשון לפני הכתיבה, הוא תמיד ההחלטה על הנושא בו יתמקד המאמר. הנושא יכול להיבנות סביב שאלה או שאלות מסוימות שהגולשים מחפשים באותו תחום, ותוך כדי בניית התוכן של המאמר תוכלו לתת מענה על השאלות האלו. כדי לדעת אילו שאילתות הגולשים מחפשים, תוכלו להיעזר בכליTrends  Google, שנותן מידע על שאילתות שגולשים מחפשים במגוון תחומים.

כותרת המאמר – ההזדמנות למשוך את תשומת ליבו של הקהל


לכותרת המאמר יש כוח רב, שכן היא זו שאמורה לשכנע את הגולשים לבחור לקרוא את המאמר שלכם, על פני המאמרים האחרים ברשת.
אם למשל עליכם לכתוב מאמר משפטי על נהיגה בשכרות – נסו להימנע מכותרות צפויות כדוגמת “נהיגה בשכרות”, ונסחו כותרות עם יותר “בשר” כמו “נהיגה בשכרות – המדריך המלא לשנת 2021”. זכרו שהכותרת צריכה להיות רלוונטית וקליטה, לא מוגזמת ועמוסת מידע, וכמובן – הגיונית.

ישר ולעניין – להעביר את הפואנטה בצורה חדה וברורה

המאמר חייב לעסוק בנושא ספציפי ולא לסטות ממנו, שכן סטייה מהנושא תגרום לקוראים לאבד עניין. בדיוק כמו עם ניסוח הכותרת – גם ניסוח המסר צריך להיות ברור, קולע וקצר ככל הניתן.
השתמשו במשפטים ובפסקאות קצרות, ובהמשך לעיל – נסחו כותרות עם שאלות פופולאריות שגולשים מחפשים בתחום, ונסחו תשובות לשאלות אלו בפסקאות.


הכירו את הקהל שלכם, ודעו באיזה נוסח להשתמש

השפה המשפטית היא שפה ברמת ניסוח גבוהה מאוד, אבל לפני שתשלבו נוסח בלשון משפטית במאמר, קחו רגע להכיר את הקהל שלכם: אם אתם כותבים עבור הקורא הפשוט, הימנעו ממונחים מסובכים והשתמשו בשפה פשוטה להבנה. אם אתם כותבים מאמר לצורך מאבק במתחרה בתחום, כאן תוכלו להשתמש בשפה מקצועית יותר – מאמר בנושא עורכי דין תעבורה למשל, יוכל להסביר מהו נטל ההוכחה בדיני תעבורה, או מהי אחריות קפידה.

הסבירו לקוראים מהו תוכן המאמר

חלק נכבד מהנושאים המשפטיים הינם נושאים מורכבים עם המון מידע, כך שלא מן הנמנע שכתיבת מאמר בנושא מסוים תחת החום המשפטי ייצא ארוך מהרגיל, ועשוי לכלול הרבה מאוד מידע, פסקאות ותתי כותרות. לכן, במקרים של כתיבת מאמר משפטי ארוך מהרגיל, מאוד מומלץ להתחיל עם פסקת תקציר שתכלול “תוכן עניינים” מפורט, עם כל הנושאים בהם יעסוק המאמר.

העברת ערך מוסף בסיום

בסיום המאמר – כדי לתת ערך מוסף לגולשים, חשוב לכתוב פסקה שתסכם את המאמר, ותסייע להם להסיק ממנו מסקנות. מאמר ללא פסקה מסכמת עלול להשאיר את הקוראים עם לא מעט סימני שאלה, ועם חוסר הבנה של המהות שלו. כמובן שלא חובה לכסות את כל הנושאים של המאמר בפסקה זו, אלא להתמקד בשניים-שלושה מהנושאים בהם הוא עוסק, ואז לשלב סיומת שתעביר את המסר.

© 2020 כל הזכויות שמורות