האם אפשר לעשות קידום אתרים באמצעות תוכן בלבד?

התוכן הוא המלך כן כן שמענו, אבל אם כל כך הרבה אנשים אומרים את זה, האם יש באמת בזה משהו? האם באמת אפשר לקדם אתר בגוגל רק בעזרת תוכן "איכותי"? 

בואו נעשה קצת סדר, קודם כל לגוגל יש את הפרמטרים שלו לקידום אורגני ואלו 3 העיקריים:

  1. תוכן (כמה מפתיע)
  2. קישורים (גוגל אוהב יח"צ)
  3. ראנקבריין (מה זה אומר בכלל?!)

אז בואו נעשה קצת סדר, על מנת לעזור לכם, מה הקשר בין קידום אתרים, תוכן איכותי ופרמטרים של גוגל לקידום אורגני, אז נתחיל מהקל לכבד:

ראנקבריין (לא ציפיתם האמת שאתחיל עם זה נכון?)

ראנקבריין הינו האלגוריתם החדש והמיוחד של גוגל שאומר בגדול, "לנו (גוגל) חשוב יותר מכל חווית המשתמש של הגולש בתוצאות של גוגל", מה הכוונה? מאוד פשוט, גוגל רוצה לראות שאם גולש נכנס לגוגל, כותב למשל "הרחקת יונים" (בכוונה קצת הגזמתי בנושא) ואז נכנס לתוצאה הראשונה, קורא קצת מהעמוד שבאתר הזה ואז יוצא חזרה לעמוד התוצאות, מה שקרה כאן בעיני גוגל מאוד פשוט – הגולש לא מצא את הפתרון שלו, או את הנושא שחיפש מלכתחילה בעמוד שנכנס אליו. אז מה גוגל עושה? מעדיף לדחוק תוצאות שכאלו שכמה וכמה גולשים מתנהגים באותה גישה.

אז מעבר לכל היכולות של גוגל להבין בדיוק מה קרה מבחינת הגולש, האם זה נכון שצריך לפי האלגוריתם הזה את התוכן האיכותי? האם באמת חשוב כאן כתיבת תוכן איכותית? אכן כן. משום שכשגולש נכנס לאתר, אם היה מוצא תוכן קצת יותר מעניין, סקס, איכותי וכו', הוא לא היה יוצא כזה מהר, ואם הוא לא מצא את מה שחיפש, כותב תוכן טוב היה יודע לנווט את הגולש למקום בו ה"משורר" רוצה ולא המקום שבו גוגל שולט בו, עמוד התוצאות.

קישורים (יח"צ יח"צ יח"צ)

העולם של SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) מחולק בעיקר לשתי קטגוריות גדולות, האחת – onsite – כל מה שקורה באתר עצמו, החל מקוד האתר, תוכן (מפתיע) וכמובן, מבנה והיררכיה בהתאם לביטויים שאנחנו רוצים לקדם, כל הקשור לאונסייט, הינו הנושא של התוכן עצמו. שכמו שאמרנו בסעיף הקודם, אם יהיה תוכן איכותי, רוב הסיכויים שנצליח להכניס את הגולש עמוק לתוך הקרביים של העסק לפני שהוא יחשוב בכלל לצאת לסיבוב נוסף בעמוד התוצאות.

אז קישורים מהם? קישורים הם ה Offsite, החלק החיצוני של עולם הגדול הזה של קידום אתרים בגוגל, כמו שאמרנו, גוגל רואה זאת כאחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני, הוא מחשיב כקישורים בתור משהו שמראה שאתרים אחרים מצביעים עליכם ברמה הדמוקרטית שאתם בהחלט אתרים ששווה להיכנס אליהם בתחום כזה או אחר, אז דרך מה נבנים קישורים? מקווה שעניתם לעצמכם את התשובה – דרך תוכן איכותי. אם אנחנו רוצים להשיג קישורים מאתרים אחרים, אנחנו צריכים לכתוב להם תוכן טוב, אם נכתוב להם תוכן טוב – נקבל קישור מתוך המאמר, או בסוף המאמר בצורת "מאמר זה נכתב ע"י…".

אז מה למדנו פה בעצם? קידום אתרים הולך סביב סביב התוכן, גם כל מה שקורה באתר עצמו, וגם כל מה שקורה מחוץ לאתר, אם אתם תנסו "לעבוד על המערכת" ולהביא תכנים עלובים או דלים או יותר גרוע מזה, תכנים שלא משקפים שום דבר מבחינת המותג / האתר, אז אין שום סיבה שהאתר הזה לא יתרומם למעלה רק מכח האינרציה, חשוב מאוד לדעת לשים את התוכן במקום הראשון עבורכם ועבור תהליך ה-SEO שלכם, קידום אתרים נכון עובד עם הראש של הגולש – אם תדעו להסביר לו לאן הוא הגיע ולמה שווה לו להישאר – ללא ספק תצליחו לקבל את הלקוח הבא שלכם ולא תצטרכו לחפש כותבי תוכן בפייבר.

Share on facebook
שתפו בפייסבוק
Share on twitter
צייצו בטוויטר
Share on linkedin
שתפו בלינקדאין
Share on whatsapp
שתפו בווטסאפ